pátek 24. února 2017

Ať žijí duchové / 3.2.2017

Zdravím všechny :)
Dneska to bude opět trochu jiný článek. Nedávno jsem byla na muzikále Ať žijí duchové a chtěla bych vás s ním trochu seznámit a říct svůj názor na něj. 
Muzikál se hraje v Kongresovém centru v Praze na Vyšehradě a délka představení je 150 minut (2,5h).

Děj se odehrává v malé vesničce Brtnice. Tamější ochotníci přijdou s nápadem. Na jejich hradě se před lety točil film Ať žijí duchové. Proč toho nevyužít a nesehrát známou hudební komedii v létě pod širým nebem? Ředitel školy sepíše divadelní adaptaci a požádá o pomoc studenty pražské DAMU. Představitelka Leontýnky se nakonec doopravdy zamiluje do kluka, který hraje Dlouhého Jendu, a rozpadající se zříceninu hradu Brtník zachrání místo skřítků tesařů tajemná šlechtična. Je živá, nebo je to duch? Hranice mezi reálným životem a pohádkou jsou tenčí než pavučina.



 Kompletní obsazení :)
Leona (Leontýnka z Brtníku) – Hana Holišová, Ivana Korolová, Petra Vraspírová
Kastelán (rytíř Brtník z Brtníku) – Jaromír Dulava, Vladimír Kratina
Vedoucí samoobsluhy –Václav Kopta, Jiří Korn
Ředitel školy – Zbyšek Pantůček, Michal Suchánek
František (hajný Kochánek) – Bronislav Kotiš, Oldřich Kříž
Starosta (předseda DrPrHrBr) – Richard Genzer, Viktor Limr
Učitelka (Černá kronika) – Dana Batulková, Miluše Bittnerová, Adéla Gondíková
Pavel (Dlouhej Jenda) – David Gránský, Pavel Režný, Petr Ryšavý
Mistr – Jiří Langmajer, Roman Vojtek
Leontýna von Brtnik – Chantal Poullain, Adéla Gondíková
Libuška (hajná Kochánková) – Štěpánka Křesťanová, Miroslava Pleštilová
Ríša (Zrzek) – Lukáš Pečenka, Milan Peroutka, Tomáš Smička
Eva – Barbora Skočdopolová, Barbora Šampalíková
Pepa – Ondřej Bábor, Filip Hořejš
Hana – Michaela Dostálková, Felicita Prokešová
Klára – Kateřina Klausová, Berenika Suchánková
Vendelín – Martina Černá, Karolína Krejčová
Adámek – Martin Hejný, Petr Ryšavý
 Já jsem byla na představení 3.2.2017, kde konkrétně hráli:
Bernáth, Pantůček, Kopta, Gernzer, Dulava, Kotiš, Batulková, Křesťanová, Poullain, Vraspírová, Režný, Dostálková, Klausová, Skočdopolová, Peroutka, Hořejš, Černá a Ryšavý
S obsazením jsem byla spokojená, protože většinu jmen jsem znala (no jo někdo tady má rád divadlo :D)
Kdybych měla možnost jít ještě jednou, tak bych chtěla vidět Gránského, Gondíkovou, Suchánka, Vojtka a Korolovou.
 
V muzikále se objevují písničky od Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře, jak z filmu, tak můžeme slyšet například Dělání, Když se zamiluje kůň, Není nutno apodobně. 


Nechci tady psát podrobně děj, tak jsem se rozhodla vybrat nějaké body, které se mi líbily nejvíc.
  • Scéna : Tu zmiňuji jako první, abych na ni nezapomněla. Opravdu prostředí bylo vyřešeno skvěle. Hlavně když byl celý sál zhasnut a hrad se všelijak nasvicoval.(Například hned na začátku představení) 
  • Choreografie : Jak už jsem psala o hudbě, tak musím ještě doplnit, že většina byla doprovázena tancem. Úplně jsem koukala. Muselo dát hodně práce secvičit a sjednotit tolik lidí. Na ukázky se můžete podívat na videu.
  • Skřítci : Věřím, že pro mladší publikum, byla jejich show možná nejlepší z celého představení. Líbilo se mi i pojetí. (Kostým, rekvizity a tak) Ukázka je taky ve videu. 
  • Role : Jelikož mám samotný film hrozně ráda (Dětství no :D), byla jsem hodně zvědavá na stvárnění některých rolí. Myslím, že role Černé kroniky Daně Batulkové úplně sedla. (Chtěla bych v této roli vidět právě A. Gondíkovou). Role starosty, kterou hrál R. Gernzer byla taky úžasná.

 Abych jen nechválila, tak musím říct, že tam byly i momenty, které se mi zas tak moc nelíbily. Byla to hodně moderní verze a objevovala se tam komunikace přes mobilní telefon. Potom se mi moc nelíbil vztah mezi profesorem a studentkami. A občas jsem moc neslyšela co kdo říkal a to jsem měla úžasný místo.

Muzikál se začíná hrát opět v září, takže pokud máte zájem lístky už jsou v prodeji.
 http://www.atzijiduchovemuzikal.cz/
Já osobně určitě musím jít ještě jednou. Muzikál je určen pro mladší i starší publikum. Věřím, že si každý příjde na své.
A co vy? Chystáte se nebo už jste hru viděli? :)
Mějte krásný den!
S láskou Tessi

Žádné komentáře:

Okomentovat